top of page
  • Writer's pictureקרן הימלבלאו

?איך מייצרים מקומות אחסון בבית

פורסם על ידי יעל גרוסמן בבלוג אונו / 31.07.2019


לא ייאמן אבל עבר כבר חודש  מהחופש הגדול… אני באופן אישי אוהבת בית מסודר אבל לא כל כך אוהבת לעשות סדר. תמיד בתקופה הזאת של ימי הקיץ החמים אני מוצאת את עצמי מסדרת עם הילדים את החדרים שלהם לקראת שנת הלימודים. חדר אחד כבר סידרתי. נשארו עוד שניים.


ולכן החלטתי להביא לכם מידע מקצועי שקיבלתי מקרן הימלבלאו, מעצבת פנים מגני תקווה. עם עצות שימושיות ודוגמאות לניצול של המרחב בבית.

 

קיץ זו תקופה של מעברי דירות או שיפוצים לפני החגים הקרבים ובאים.. זה זמן טוב לעשות סדר בבית ולמצוא מקומות אחסון יצירתיים, כדי שהבית שלנו ישרת את הצרכים של בני המשפחה. כדאי להשקיע מחשבה בתכנון פתרונות אחסון יעילים כי הדירות בימינו לא גדולות, החדרים קטנים ותמיד נראה שאין לנו מספיק מקום.. אבל, כשיש מקום לכל דבר, יש לנו בית מסודר. אז הנה שלושה רעיונות לניצול נכון של המרחב בבית שלכם:


01 / צאו מהקופסא


אנו רגילים שלארונות יש עומק סטנדרטי – 60 ס"מ לפחות, עומק שנקבע בעבר הרחוק בהתאם לרוחב של קולב ועוד קצת. אם תבחנו את הנושא לעומק, כשמניחים בגדים מקופלים בארון מספיק לנו 40 ס"מ בלבד! 20 הסנטימטרים הנוספים צוברים אבק ותופסים המון מקום בחדר.


​ערמה אחת של בגדים מקופלים תשמור על סדר מופתי בארון בעומק של 40 ס"מ. תוכלו לאחסן שם גם מצעים, מגבות, סדינים, אלבומים ובעצם כמעט כל דבר. ומה אם בכל זאת חייבים לתלות?


אז במקום ארון אחד בומבסטי שסוגר את החלל, תפצלו. ארון בעומק 40 ס"מ (עבור המקופלים) וארון נוסף בעומק 54 ס"מ לכל היותר– אשר יספיק לתליית בגדים. אם כל סנטימטר חשוב, אז חסכנו פה לפחות 6!



דוגמא לארון בעומק 40 ס"מ ששילבתי מתוכו שולחן כתיבה. בארון מאוחסן הכל! בגדים, נעליים במגירות, קופסאות לאוספים שונים וגם המחשב. שולחן הכתיבה תוכנן בעומק של 50 ס"מ – גודל לא סטנדרטי אך מספיק בהחלט. השולחן תוכנן בצורה כזו שבעתיד ניתן יהיה להפרידו מהארון ולשמש כיחידה נפרדת.

בצדו השני של החדר תכננתי ארון בעומק 54 ס"מ עבור בגדים בתלייה. הוספתי כוורת מיוחדת לאיפור במקום שידה נפרדת שתופסת יותר מקום.



02 / גם מימין וגם משמאל 


אם אתם בשלב של תכנון הדירה, זה בשבילכם. בדירות רבות יש מקום מתוכנן לארונות בעומקים נדיבים ולא יעילים (80 ס"מ ואפילו יותר!) מה עושים במקרה כזה? מזיזים את הקיר!


מייצרים נישה לארונות משני צידי הקיר בעומקים הנכונים. מצד אחד – הארון ישרת את חדר השינה ובצד השני, ארון מזווה במסדרון. ראו דוגמא בסרטוט – לפני ואחרי.


לפני - תכנון קבלני, לפני השינוי (סימונים באדום) נישה לארון בחדר השינה בפרופורציה לא נכונה – 105 ס"מ!

אחרי - תכננתי מחדש נישה לארון מזווה במסדרון ונישה מותאמת לארון הזזה בחדר השינה. טאדאם! הרווחנו ארון נוסף! שלדברי הלקוחה שלי - הוא ה-ארון של הבית!


03 / תאחדו!


ומה קורה אם יש לכם ביחידת הורים חדר רחצה קטן וחדר ארונות קטן אף יותר? מאחדים ומייצרים חדר רחצה גדול וארון קיר ענק שדרכו נכנסים לחדר רחצה.. מן דלת קסמים כזו.  


כשיש חדר רחצה קטן וחדר ארונות קטן בדרך כלל זה ירגיש חונק ואנחנו לא נהנה משתי היחידות וחבל.. בעזרת תכנון נכון אפשר לייצר ארון גדול יותר משהיה קודם וגם חדר רחצה מפנק



אז רגע לפני שאתם רצים לתכנן ולחפש מקומות אחסון, קודם כל תעשו סדר.

מה שאתם לא צריכים, צריך מישהו אחר.

אל תאגרו, תתרמו. תשאירו לכם רק מה שצריך באמת.


מוזמנים לעקוב אחריי לרעיונות נוספים והשראות.

קיץ מרענן! 

קרן

bottom of page