top of page
  • Writer's pictureקרן הימלבלאו

טיפים להכנת תקציב לשיפוץ

מכירים את זה שאתם רוצים להתחיל שיפוץ אבל חוששים מאוד כי אין לכם מושג כמה זה יעלה.. התחושה המפחידה שמעוררת המילה "שיפוץ" תחושה של "בור ללא תחתית", "אנחנו מתחילים את השיפוץ עם תקציב מסוים והוא רק גדל וגדל ויוצא משליטה.." המשפטים האלו מייצגים את אחד החששות העיקריים שעולים לפני כל פרויקט שיפוץ ולכן אני רוצה לשתף כאן במשהו שאני מתעקשת לעשות עם כל הלקוחות שלי כבר בתחילת הדרך, כדי להפחית את החששות שלהם.


אני חושבת שלקחת איש מקצוע שיעזור לכם יחד ביד לנהל את השיפוץ ואת התקציב זה מאסט! זה חוסך לכם כסף, כאב ראש ולחצים מיותרים. אך אם החלטתם לעשות זאת לבד, אפרט כאן את השלבים לבניית טבלת תקציב מדויקת ככל שניתן, כולל התייחסות לדברים שיצוצו ולא נלקחו בחשבון.


• פתחו טבלת אקסל

• פרטו בה את כל השלבים שאתם רוצים להכניס לשיפוץ, לדוגמא: החלפת חלונות, החלפת דלתות, ריצוף חדש, החלפת מטבח, שיפוץ חדר רחצה ועוד.

• חיזרו לכל סעיף שרשמתם ובדקו האם זו עבודה שמשלבת בין כמה ספקים / עבודות שונות. אם כן, פרטו את כולם בתתי סעיפים, לדוגמא: החלפת מטבח – דורשת את עבודתו של הקבלן בפירוק המטבח הישן, התאמת נקודות חשמל, נקודות תאורה, שינויים במיקומי הברזים, הזמנת מטבח מנגר או חברת מטבחים, עלות השיש, חיפויים, כיור וברז.

• העריכו את העלות של כל חלק בנפרד - זה השלב הכי משמעותי וארוך והדרך לקבל מידע עבורו היא על ידי חיפוש מידע ברשת או על ידי שיחה עם בעל מקצוע רלוונטי כדי שייתן הערכה כללית, לדוגמא: להתקשר לספק דלתות ולברר כמה עולה דלת לבנה בפורמייקה או בצבע.

• בלת"ם הוא לא סתם – אחרי שאספתם את כל הנתונים ויש לכם את העלות הכוללת – הוסיפו סעיף של בלת"ם בסך 10-8% במקרה של שיפוץ קטן ו-15-12% כשמדובר בשיפוץ גדול. קחו בחשבון שזה סעיף שתשמשו בו להוצאות לא צפויות, ותמיד יש כאלו, גם בתכנון מוקפד.


שימו לב שהטבלה אמורה להכיל כל שלב ושלב בשיפוץ, כולל עבודות הקבלן השונות והמגוונת, רכישת חומרי גמר לקבלן, רכישת חלונות, דלתות, מטבח, חומרי גמר למטבח (שיש, כיור ברז, חיפוי) מוצרי חשמל, גופי תאורה, ריהוט עיקרי ומשני לבית, אביזרים ודקורציה ועוד.


כאשר אתם פורטים את השיפוץ לסעיפים ולתתי סעיפים אפשר להבין מהי העלות המינימלית להשקעה הצפויה ולוודא שזה תואם לרצונות וליכולות שלכם.


בשלוש שנים האחרונות חלה עלייה בחומרי הגלם ובשינוע של המוצרים לארץ ולכן עלות השיפוץ הכוללת התייקרה בסדר גודל של 25-35%. דווקא בגלל זה, חשוב היום מתמיד, להכין טבלת תקציב שתאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות ולהתנהל בצורה שקולה ואם יש חריגה – תוכלו לבחון מהיכן לקזז.


מניסיון, הטבלה תקנה לכם שקט נפשי וככה תוכלו להתחיל שיפוץ בתחושה של בטחון.


הכנת טבלת תקציב לשיפוץ




bottom of page